Regulamin przyznawania środków finansowych gromadzonych przez Stowarzyszenie Ziemia Bolesławiecka
Poniżej przedstawiamy regulamin przyznawania środków finansowych gromadzonych przez Stowarzyszenie Ziemia Bolesławiecka
Uchwalony 30 marca 2017 r.
§ 1. Zasady ogólne
- Stowarzyszenia Ziemia Bolesławiecka (dalej w skrócie SZB) gromadzi środki finansowe zgodnie z § 34 statutu SZB.
- Wnioski o przyznanie środków finansowych gromadzonych przez SZB mogą składać osoby fizyczne i osoby prawne zwane dalej podmiotami.
- Rozpatrywane są wnioski spełniające następujące warunki:
- a) wniosek musi być zgodny z celami statutowymi (SZB),
- b) wniosek musi być zgodny z celami statutowymi składającego podmiotu,
- c) wniosek musi być realizowany bezpośrednio przez składający podmiot.
- W przypadku podmiotów dla których SZB gromadzi wpłaty imienne mogą być przyznane środki finansowe do wysokości zebranych dla tych podmiotów środków finansowych.
- W przypadku podmiotów, które nie mają zgromadzonych wpłat imiennych mogą być przydzielane środki finansowe w zależności od możliwości finansowych SZB.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w miarę możliwości finansowych SZB, mogą być przyznane środki finansowe podmiotowi zobowiązującemu się do podjęcia starań o pozyskiwanie wpłat na rzecz SZB.
- Przyznane wnioskującemu podmiotowi środki finansowe mogą być przekazywane w formie zapłaty wskazanych przez niego należności lub w formie refundacji poniesionych przez niego udokumentowanych kosztów.
- Nadzór nad rozpatrywaniem i przekazywaniem środków finansowych sprawuje skarbnik SZB.
- Nad prawidłowością przyznawania i przekazywania środków finansowych czuwa Komisja Rewizyjna SZB.
- Szczegółowy wykaz przekazanych środków finansowych zamieszczany jest w rocznym sprawozdaniu finansowym SZB.
§ 2. Wniosek o przyznanie środków finansowych
- Wnioski o przydział środków finansowych składane są do Zarządu SZB.
- Wniosek o przyznanie środków finansowych powinien zawierać:
- nazwę i adres wnioskodawcy,
- uzasadnienie,
- dowody poniesionych kosztów, a wyjątkowo w szczególnie uzasadnionych przypadkach – zobowiązanie do złożenia tych dowodów w ustalonym terminie.
§ 3. Procedura rozpatrywania wniosków i przekazywania środków finansowych
- Wnioski o przyznanie środków finansowych przyjmowane są w biurze SZB.
- Wnioski spełniające warunki, o których mowa w § 1, ust 3 i § 2, ust. 2, niniejszego regulaminu rozpatrywane są przez Zarząd SZB w terminie dwóch tygodni od ich wpłynięcia.
- Zarząd SZB może przed rozpatrzeniem wniosku zasięgnąć opinii w środowisku wnioskodawcy lub instytucji (organizacji) związanych z rodzajem działalności i potrzeb wnioskującego podmiotu.
- Decyzję w sprawie przyznania środków finansowych podejmuje zwykłą większością Zarząd SZB w formie uchwały w głosowaniu jawnym.
- Środki finansowe przyznane wnioskującemu podmiotowi przekazywane są na wskazany przez niego adres i konto bankowe w terminie dwóch tygodni od podjęcia uchwały przez Zarząd SZB.
- Zarząd SZB może zażądać od podmiotu składającego wniosek zwrotu przyznanych i przekazanych środków finansowych w przypadku niezłożenia przez niego w ustalonym terminie dowodów poniesionych kosztów.